CamperStudio

Peterdi János fényképész

Horvátország ősszel

Mint ahogyan már az már egy blogbejegyzésben említésre került, 2022-ben két alkalommal is volt szerencsénk meglátogatni a horvát tengerpartokat. Természetesen nem ugyanarra a partvidékre mentünk kétszer, egy teljesen másik túrát terveztünk az őszi nyaralásunkra. Immár négyen plusz egy kutya bújtunk be Vaskacsába és koptattuk az út porát a legnagyobb kényelemben.

Ezúttal az Isztriai-félszigetet céloztuk meg, Trieszttől Fiuméig bejártuk az összes partvidéket. Umagban már régebben is kempingeztünk, így tudtuk, hogy a közeli Porec és Rovinj városok kihagyhatatlan célállomások. Közkedvelt turista város egyébként Rovinj, de ettől függetlenül érdemes rá időt szánni, legalább egy esti séta erejéig. Így tettünk mi is mielőtt Póla felé továbbhaladtunk volna. Számtalan szuper strand van a félszigeten, nem említeném felsorolás szinten, mivel gyakorlatilag mindet feldobja a Google Maps. Szemezgettünk ezek közül és kényelmesen haladva elértük Póla városát, ami szintén nagyon szép hely.

A város környékén is vannak nagyon szuper strandok, többek között olyan is, ahonnan nagyokat lehet ugrálni, sőt egy barlangba is be lehet úszni. Ezeket a helyeket megtaláljátok az összesítő térképen, ahol az összes túra, útvonallal együtt megtalálható. Csak Nektek, csak most és mindenkor, amíg van internet vagy le nem szedem. Miután kiugráltuk magunkat az Isztrián belüli Kamenjak-félsziget fizetős parkjába vándoroltunk, amit szintén kihagyhatatlannak minősítek: gyönyörű partokkal és zegzugos kiránduló ösvényekkel találkozhattok itt.

Abbázia felé az Ucka hegységen keresztül vezetett az út, Vaskacsa nehezen, de felvánszorgott. Itt is bőven van kirándulóhely és remek kilátópontok is, sajnos nekünk ködös volt az idő, így nem láttunk sokat a tájból. Itt nem tudtunk sok időt eltölteni, így legurultunk Abbáziába. Hát én nagyon meglepődtem ezen a helyen… Extravagáns riviéra, majdnem Monaco szintű épületekkel  – ez Abbázia. Esti séta, pizza és némi enyelgés után azért mégiscsak Fiume felé kerestünk egy strandot, hogy a városba kipihenten érkezzünk. Nekem Fiume is tetszett, annak ellenére, hogy nem a legszebb város ahol valaha voltam, átjött az életérzés.

Hogy ne legyen ez egy sima horvát kiruccanás, hazafelé beugrottunk Szlovéniába, Bled-Bohinj közelébe túrázni. Nem csalódtunk most sem, az őszi erdőségek lenyűgözőek. Bohinjnál még a hegy tetejére is fel libegőztünk, hogy minél izgalmasabb helyen kirándulhassunk. Ééés jöjjenek a képek!