CamperStudio

Peterdi János fényképész

2021 – Olaszország túra

2021 nagy utazása egy három hetes kirándulásra sikeredett Vaskacsával. Ez volt az első komoly utunk a frissen felszerelt lakó furgonnal, félig-meddig tesztüzemben, ráadásul gyerekkel és kutyával. Ebbe a rövid időbe bele kellett férnie a hegyi túrázásnak és a tengerpartozásnak is, mivel Zsófi a hegyek örök szerelmese én pedig imádom a tengert és elég sok idő telt el a sós víz érintése nélkül.

Nem vitatkoztunk sokat azon, hogy a Dolomitok hibátlan lesz Zsófi igényeinek kielégítésére és Olaszországban találunk nekem is izgalmas partszakaszokat egy kis snorkelezéshez. Főleg, hogy egy nagy családi hosszú hétvégét Mariazell környékén töltöttünk, így Észak-Olaszország már nem is volt olyan messze. Utazásunkat az sem árnyékolhatta be, hogy nagyon komolyan beállt a hátam a vezetéstől, pár nap pokol után már sikeresen járóképesre gyógyszereztem magam. Neki is indultunk, pár napot kirándultunk a Három Nővér, Cortina d’Ampezzo hegyei környékén, de sajnos nagyon hektikus időjárással kellett szembenéznünk.

Gyakorlatilag nagyon nehezen fogtunk ki jó időt a túráinkhoz, pár nap elteltével is folyamatos esőt írt, így ráléptünk a gázra és lezúztunk az Adria partjához. Velencére szántunk nagyjbából két órát este, majd éjjel meneteltünk tovább, hiszen gyerekkel csak akkor lehet nagyobb távolságokat megtenni. Jesolót már ismertük, Horvátország felé amúgy sem akartunk menni, elindultunk tehát délnek.

Sajnos Velencétől délre több száz km-n keresztül iparterület található, ami engem nagyon lelombozott. Toszkánát érintve Ancona városáig gurultunk az izgalmasabb helyeket útba ejtve és sok fagyit elfogyasztva. Mivel úgy gondoltunk, hogy hazafelé újra megpróbálnánk a hegyeket, hátha egy bő hét elteltével jobb idő fogad minket, hazaindultunk.

Mielőtt elhagytuk volna Olaszországot útba ejtettük Bolognát, ezt a várost mindenkinek ajánlom jó szívvel. Nem sok polisz van ami le tud nyűgözni és visszatérésre csábít, de Bologna ilyen volt. Nem tudom, hogy csak jó hangulatban voltunk-e vagy a gyönyörű naplemente varázsolt el, mindenesetre nagyon tetszett a város. Sétálgattunk az árkádok alatt, ettünk egy finom pizzát, megnéztük a naplementét és elindultunk hazafelé.

Tarvisionál túráztunk egy gyönyörű szurdokban, a nyaralás hátralevő részét viszont Magyarországon töltöttük, mivel a hegyekben továbbra is nagyon esős időjárás volt jellemző. A nagy családi kempingezés a neszmélyi holtágnál várt bennünket hideg sörrel, vízisportokkal és sok-sok társasjátékkal!