CamperStudio

Peterdi János fényképész

New York

Hamar elrepült a két hét, amit Amelia Islanden töltöttünk a strandon, sátras vadkempingezéssel, olvasással, edzéssel. Tulajdonképpen elég jó időnk volt, 20°C alá ritkán hűlt a hőmérséklet nappal, esni is csak egyszer esett. Néha a szél befújt egy kis homokot a sátorba, de egyéb kényelmetlenség nem adódott. Pár naponta besétáltunk a két km-re lévő boltba bevásárolni és internetezni.

Amikor eljött az idő, összeszedtük sátorfánkat és becuccoltunk a kanadai sátorszomszéd autójába, aki eldobott minket a buszállomásra. A buszút kissé kényelmetlen volt, de kibírtuk. 30 órát utaztunk, négy átszállással. New Yorkba megérkezve elvonszoltuk magunkat a szállásig, ami egy Couchsurfinges lakást jelentett, annak is az egyik sarkában a padlót. Nekünk tökéletesen megfelelt, vettünk egy forró zuhanyt és a nyakunkba vettük a várost!

A szállás a Central Parktól kb. 5 perc sétára volt, így gyakorlatilag alig metróztunk. Elcaplattunk mindenhova Manhattanben, ahova érdemes, pl. Central Park, 5th Avenue, Times Square, Empire State Building, Flat Iron Building, Broadway és sok egyéb érdekesség. Brooklynba metróval mentünk, sétáltunk egy keveset, majd átsétáltunk a Brooklyn-hídon. Felfedeztük a Wall Streetet, a Highlinet, a World Trade Center Memorialt és persze megtámadtunk egy-két tetőt is!

Betértünk egy utolsó Taco Bellre és felszálltunk a reptérre vezető vonatra. Itt töltjük az utolsó éjszakát az Államokban, egy reptéri padon. Remélhetőleg ez lesz az utolsó alkalom jódarabig, amikor hajléktalannak nézhetnek, nem mintha különösebben zavarna, de persze hiányzik már az otthon melege… Fogadjátok szeretettel az utolsó albumot a tengerentúlról!

A túrával kapcsolatos írásaim, fényképeim, videóim megjelennek az Utazóbázis Európán túli Facebook csoportjában is. Utazással kapcsolatos érdekességekért, infókért, tájékozódás céljából ne habozzatok belépni!